Projekt uczniów klasy 4a: Lektura w pudełku „Bracia Lwie Serce”
W ramach realizacji podstawy programowej z języka polskiego uczniowie klasy 4a tworzyli lektury w pudełku.
Czwartoklasiści, wykonując projekty do lektury „Bracia Lwie Serce” m.in:
- rozwijali zdolność rozumienia utworów literackich,
- poznali jeden z utworów literatury światowej i nabyli umiejętność mówienia o nim z wykorzystaniem potrzebnej terminologii,
- poznając i analizując utwór, uczestniczyli w kulturze europejskiej, szczególnie w jej wymiarze symbolicznym i aksjologicznym.
- rozwijali zdolność dostrzegania wartości: prawdy, dobra, piękna, szacunku dla człowieka i kierowania się tymi wartościami.
- rozwijali umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania,
- rozwijali umiejętność rzetelnego korzystania ze źródeł wiedzy,
- kształcili nawyki systematycznego uczenia się oraz porządkowania zdobytej wiedzy i jej pogłębiania,
- rozwijali umiejętność samodzielnej prezentacji wyników swojej pracy,
- odczytywali teksty poprzez przekład intersemiotyczny (np. rysunek).
Jolanta Kuczyńska (opiekunka projektu, polonistka)
Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com